Εμείς

Εμείς
Εμείς

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014


Η Τροχαία στο σχολείο μας

Στις 22 Μαΐου ήρθε στο σχολείο μας ένας αστυνομικός από το αστυνομικό τμήμα Πλατέος και μας ενημέρωσε για τον ΚΟΚ, τον Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς,  και ιδιαίτερα για το πώς πρέπει να κινούμαστε με το ΠΟΔΗΛΑΤΟ!!!!








Μάθαμε πολλά και τον ευχαριστούμε πολύ!!!


Παιχνίδια με το φεγγάρι!!!!!!!


                                 







Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Συνέντευξη με τον κ. Σωτήρη Θ.
 
 
1.     Πόσα χρόνια μένετε στον Πλάτανο; Πώς είναι η καθημερινή και επαγγελματική ζωή σας τώρα και πώς ήταν πριν μερικά χρόνια;
 
 Είμαι 83 χρονών, γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πλάτανο που παλιότερα λεγόταν Τσινάφορο. Στην παιδική μου ηλικία ήμουν γεωργός και κτηνοτρόφος, όπως ήταν και άλλα παιδιά εκείνη την εποχή και τώρα πια είμαι συνταξιούχος.
 
2.     Ποιες ήταν οι συνήθειες των ανθρώπων τότε;
 
 Παλιά ο κόσμος είχε άλλες συνήθειες, καθημερινά είχαν τις ίδιες ασχολίες. Κάθε μέρα πήγαιναν στην δουλειά, άλλοι πήγαιναν στα χωράφια, άλλοι στα ζώα..ο καθένας είχε την ασχολία του. Διασκεδάσεις δεν υπήρχαν, μόνο όταν γίνονταν κάποιος γάμος και στην γιορτή της εκκλησίας του χωριού.
 
3.     Πώς περνούσατε τον ελεύθερο χρόνο σας;
 
 Στον ελεύθερο χρόνο μας αν υπήρχε, όταν κάποιος γιόρταζε πηγαίναμε επίσκεψη και αν υπήρχε κανένα καφενείο στο χωριό περνούσαμε εκεί τον χρόνο μας.
 
4.     Τι σας αρέσει στο χωριό σας και τι όχι;
 
 Όταν γεννηθείς και μεγαλώσεις στο χωριό σου αρέσει το περιβάλλον, η ησυχία, η ατμόσφαιρα, η γειτονιά… Όλα είναι υπέροχα!
 
 
5.     Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξει;
 
 Τα άσχημα της ζωής του χωριού.
 
 
Από τη δημοσιογράφο Αντωνία Θ. 
 

Σάββατο 17 Μαΐου 2014


Τα εφόδια που θα πάρω από το Δημοτικό
 για το Γυμνάσιο 
αλλά και για όλη μου τη ΖΩΗ !!!

Αγάπη γι' αυτό που κάνω
Δημιουργικότητα 
Θετική Σκέψη
Κριτική Σκέψη
Πρωτοτυπία
Συνεργασία
Αλληλεγγύη
Γέλιο
Χαρά



                                        

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα του Εθελοντή Αιμοδότη από τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ Τρικάλων

Στις 14 Ιουνίου κάθε xρόνο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη. Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στους Εθελοντές Αιμοδότες και στον αλτρουισμό που επιδεικνύουν προς τον πάσχοντα συνάνθρωπό τους. Που χαμογελούν και βιώνουν το μεγαλείο της Ανθρώπινης Αλληλεγγύης.
Το Σάββατο 14 Ιουνίου 2014, τιμούμε με την παρουσία μας την ιδέα που όλοι πιστεύουμε, στηρίζουμε και υπηρετούμε, την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ.

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ MARIA MONTESSORI ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ MARIA MONTESSORI ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ


Η Maria Montessori (1870-1952) γιατρός και ερευνήτρια, μελέτησε και ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν. Εισήγαγε την παιδαγωγική μέθοδο Montessori, η οποία βασίζεται στην πεποίθηση ότι το παιδαγωγικό πλαίσιο πρέπει να προσαρμόζεται στις ικανότητες και στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Το παιδαγωγικό της πρόγραμμα προωθεί την πρωτοβουλία του παιδιού και του δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύπτει τη γνώση σύμφωνα με το δικό του ρυθμό.  Ας δούμε τι συμβουλές έδινε στους γονείς και ας προσπαθήσουμε να τις ακολουθήσουμε!
1. Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέληση του.
2. Μη μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί και μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του.
3. Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το «κακό».
4. Βοηθήστε το να συμμετέχει ενεργά στην προετοιμασία του περιβάλλοντος μάθησης. Αφιερώστε σχολαστική και συνεχή φροντίδα σε αυτό. Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του. Δείξτε του το περιβάλλον μέσα στο οποίο κρύβονται τα μέσα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του και υποδείξετε του την κατάλληλη χρήση τους.
5. Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας και πάντα να ακούτε και να απαντάτε στο παιδί που σας απευθύνεται.
6. Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος και μπορεί αργότερα να εντοπίσει μόνο του το λάθος και να διορθωθεί, αλλά να διακόψετε άμεσα και ρητά κάθε καταχρηστική χρήση του περιβάλλοντος και κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί, το περιβάλλον του ή τους άλλους.
7. Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή τη στιγμή που παρακολουθεί άλλους να εργάζονται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. Μην το κατευθύνετε ούτε να το αναγκάζετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.
8. Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.
9. Να είστε ακούραστοι στο να επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει, να βοηθάτε το παιδί να αποκτήσει ό, τι δεν έχει ακόμη κατακτήσει και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του. Κάνετε το δημιουργώντας το μαθησιακό περιβάλλον με φροντίδα, εξοπλισμένοι με αυτοσυγκράτηση και σιωπή, χρησιμοποιώντας ήπια λόγια και γεμάτη αγάπη παρουσία. Κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση και αποστασιοποιηθείτε από το παιδί που έχει βρει τις απαντήσεις του.
10. Πάντα να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Ένα διαφορετικό σχολείο! Σχολείο βγαλμένο από παιδικό όνειρο – Χωρίς θρανία, μόνο καναπέδες, παιχνίδια, χρώματα.

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Μαΐου 7, 2014 Συγγραφέας: Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου Κατηγορία:TeensGo (etc...)Εκπαίδευση
Ένα διαφορετικό σχολείο! Σχολείο βγαλμένο από παιδικό όνειρο – Χωρίς θρανία, μόνο καναπέδες, παιχνίδια, χρώματα.
Μπορείτε να φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς αίθουσες και θρανία, γεμάτο χρώματα, όπου οι δάσκαλοι μετατρέπουν τη μάθηση σε παιχνίδι μέσα σε έναν απίστευτο παιχνιδότοπο; Και όμως υπάρχει στη Σουηδία και μάλιστα όχι ένα αλλά 30!
Στα συγκεκριμένα σχολεία της Σουηδίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν το μάθημα όχι σε αυστηρά καθιστή στάση. Αλλά ακόμα και ξαπλωμένα σε μία από τις αίθουσες-σαλόνι που διαθέτει το σχολείο. Παντού υπάρχουν έντονα χρώματα, αλλά και παιχνίδια προκειμένου το μάθημα να γίνει διαδραστικό, ώστε να το κατανοήσουν πιο εύκολα και φυσικά πιο ευχάριστα τα παιδιά.
Σύμφωνα με τους σχεδιαστές σκοπός είναι το παιδί να κινείται σε έναν φυσικό για την ηλικία του χώρο μακριά από τα καθορισμένα θρανία και απαλλαγμένα από το φόβο της έδρας.
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon15
Ελεύθερη μετάφραση από το KidsGo
Ένα καινούργιο σχολικό σύστημα στη Σουηδία εξαφανίζει τη σχολική αίθουσα όπως τη γνωρίζαμε και την αντικαθιστά μ’ ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την «περιέργεια και τη δημιουργικότητα» των μαθητών.
Η εταιρεία Vittra, η οποία λειτουργεί 30 σχολεία στη Σουηδία, θέλησε να γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία παντού μέσα στα σχολεία της – κι έτσι απέσυρε εντελώς την παλαιά λογική της σχολικής αίθουσας των τεσσάρων τοίχων με τα θρανία στη σειρά.
Πριν από λίγο καιρό εγκαινίασε το σχολείο Telefonplan, στη Στοκχόλμη. Η αρχιτέκτονας Rosan Bosch σχεδίασε έτσι το σχολείο ώστε τα παιδιά να μπορούν να εργάζονται ανεξάρτητα σε ανοιχτούς χώρους καθώς χαλαρώνουν, ή να πηγαίνουν στο «χωριό» για να δουλέψουν σε ομαδικά θέματα.
Όλη η επίπλωση του σχολείου, που μοιάζει με τυχαίες γραμμές σε χαρτί, επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές να εμπλακούν σε συζητήσεις καθώς θα εργάζονται και θα ετοιμάζουν διάφορες εργασίες/θέματα.
Το σχολείο είναι μη-παραδοσιακό με κάθε έννοια: δεν υπάρχουν βαθμολογίες και οι μαθητές μαθαίνουν μέσα σε ομάδες, που δεν σχηματίζονται απαραίτητα με βάση την ηλικία.
Η φοίτηση στο σχολείο είναι δωρεάν, εφόσον το παιδί έχει προσωπικό αριθμό (κάτι σαν ΑΜΚΑ) κι αν ένας απ’ τους γονείς του είναι Σουηδός φορολογούμενος.
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο:
photo Φωτογραφία 1η, The Mountain – το κεντρικό σημείο συνάντησης του σχολείου και παρατηρητήριο
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon2
photo Φωτογραφία 2η,
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon4
photo Φωτογραφία 3η, The Cave – το εσωτερικό του The Mountain, όπου γίνεται προβολή ταινιών και θεατρικό παιχνίδι
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon6
photo Φωτογραφία 4η, το cinema του σχολείου
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon9
photo Φωτογραφία 5η, The Lunch Club – σημείο για φαγητό και συνεργασία
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon3
photo Φωτογραφία 6η, The Window Pods – σημείο για ατομική εργασία με άπλετο φυσικό φως
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon14
photo Φωτογραφία 7η, The Tree – ένα «φυσικό» σημείο συνάντησης για ομαδικές εργασίες
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon13
photo Φωτογραφία 8η,
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon8
photo Φωτογραφία 9η, The Village – σημείο συνάντησης για ομαδικές εργασίες
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon10
photo Φωτογραφία 10η, The Conversation Furniture όπου οι μαθητές μπορούν να δουλέψουν μόνοι τους ή ομαδικά
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon11
photo Φωτογραφία 11η, στα σχολεία Vittra κάθε μαθητής έχει έναν φορητό υπολογιστή (laptop)
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon7
photo Φωτογραφία 12η, The Dance Hall – ένας χώρος για ελεύθερη κινητική έκφραση
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon12
photo Φωτογραφία 13η, The Chalk house – ένα σημείο για «ατομική περισυλλογή»
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon5
photo Φωτογραφία 14η, The Sitting Island – ένας χώρος που έχει σχεδιαστεί για τους μαθητές για να χαλαρώνουν και να εργάζονται ανεξάρτητα
DifferentSchool_VittraTelefonplan_icon1
photo Φωτογραφία 15η, η κάτοψη του σχολείου
DifferentSchool_VittraTelefonplan_floor_plan
SensitiveFilms_icon8 Βίντεο 1ο, Vittra – Telefonplan. Senza pareti e senza classi (χωρίς τοίχους και τάξεις)




SensitiveFilms_icon8 Βίντεο 2ο, Welcome to Vittra – International schools in Sweden





Διαβάστε το άρθρο στα αγγλικά A Group Of Schools In Sweden Is Abandoning Classrooms Entirely
Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου (Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.)
Διαχειριστής KidsGo

Κυριακή 11 Μαΐου 2014


Χρόνια Πολλά στις μανούλες μας!!!

Τα λουλούδια στα λουλούδια !!!

Φέτος σκεφτήκαμε οικολογικά 
και ετοιμάσαμε για τις μανούλες μας
τα πιο όμορφα λουλούδια !!!